Kedves Mária Musical Együttes!
Örömmel hallottam Varga Erikától az új fellépések időpontjait, helyszíneit.
Itt az új év, új lendülettel kell a musicalhez hozzáállnunk.
Újra a maximumot kell kihozzuk magunkból, a legtöbbet, a legjobbat!
Elő kell szednünk agyunkból, kezünkből, lábunkból a régi ritmusokat....
Hogyan csináljuk, hogy ne unjuk meg?
Hogy legyen ugyanolyan jó, vagy még jobb, ha már a Margitos előadás régen volt, és emlékeink könnyen összekuszálódnak?
A december 30-ai találkozó legfőbb eredménye maga az önkritika volt, amelyet a vezetőség örömmel fogadott.
Azzal együtt, hogy sokszor nem a mű előadásának kritikája hangzott el, hanem a mű keletkezésének, megtanulásának a kritikája. Ez két különböző dolog. Ez utóbbit (leginkább a kezdeti próbákat) például jómagam írtam Nektek:
ki-ki eldöntheti, hogy a zenekarosok megtanulták-e az "ütemeket", amiket kiírtam, levelekben szétküldtem, és a blogon is fent volt? Vagy tanácsomra / kérésemre ki volt nálam zongorás próbán a szólisták közül? Avagy megkerestétek-e külön Rozit bármivel is? És így tovább. Hasztalan ebben kutakodni.
Mert volt aki igen, volt aki nem.
A próbák folyamatát követni érdemes, s aki lemarad valamiről, nem biztos, hogy utoléri azt, ahol már tudásban lennie kellene.
Mert a "SZÍNHÁZ" TAGJAI EGYÜTT MOZDULNAK. A tanulásnak pedig folyamata kell legyen.
Tovább megyünk: új állomások, új kihívások, ismét találkozunk, zenélünk, felújítjuk a darabot, ahogy ezt színházban mondani szokták.
Új fényt kapnak a jelenetek lélekben, hangban, hangszeres kíséretben, de szó szerint is igaz amit írtam, mert az új helyszíneken új lesz a hangunk is, újak lesznek a hangfalak és újak lesznek a fények.
Mégegyszer: hogyan tovább?
Úgy, hogy elölről kezdjük. Hogy amit már egyszer felépítettünk, újra felépítsük!
"Ismétlés a tudás anyja." -tartja a szólás, és milyen igaz! Újra ismételni még tudatosabban, még szuggesztívabban mindent.
Az első hétvégénk február 14-15. ZENEHÉTVÉGE. (ismétlő próbák és gyakorlások, hasonlóan ahhoz, ami Balatoncsicsón volt.) A második hétvégétől kezdődően lesznek RENDEZÉSES próbák.
Az énekeseket és szólistákat arra kérem, hogy kezdjenek el otthon újra énekelni, ahogy Rozi tanította.
Nyissátok meg hangotokat, és emlékezzetek azokra a tanácsokra, technikákra, amiket Rozi tanított Nektek!
Ismételjétek át a szövegeket, és a legnehezebb részeket lassan olvassátok át magatokban!
Ki-ki találkozhat is társával, barátjával, barátnőivel ezért!
A táncosok is találkozhatnak egy-egy számot átismételni, összejönni: "Hogy is volt? Most már van olyan CD, ami a miénk!"
A zenészektől azt szeretném kérni, hogy készítsétek elő hangszereiket, és skálázzatok be, amikor időtök engedi.
Azokat a bizonyos nehéz ütemeket, amikről mindig szó van, nagyon-nagyon lassan és figyelmesen, nyitott füllel gyakoroljátok! A legfőbb szabály: MINDENT LASSAN JÁTSZANI! Figyelve a fogásra, és a dinamikára is! Lesz néhány új tempó! Szeretnék néhány új ritmushangszert is.
A ZENEHÉTVÉGE IDŐBEOSZTÁSA A KÖVETKEZŐKÉPPEN ALAKUL, EZ CSAK VÁZLAT, részleteset hamarosan írok:
1. személyes megbeszélés a CD, a DVD és az előadás emlékei alapján (5 perc)
2. "hangszeres óra" hangszerenként (kinek-kinek igénye szerint 10- max.30 perc)
Vannak szólamok, amelyeket együtt szeretnék megnézni, pl. 3 első hegedűt együtt, a két csellistát együtt, a két trombitást együtt.
3. szólampróbák (fele-fele zenekarral)
4. zenekari tuttik (belépések, befejezések, tempóváltások, nyitány, közjáték, kísérőzenék)
5. próba énekesekkel (szólisták figyelem!!!)
6. teljes zenei tutti kórussal (amikor "a zene szárnyakat kap"!)
...azt szeretnénk, hogy mindenki boldogan menjen haza az első ZENEHÉTVÉGE után, és azt mondjátok:
"Tudjuk a darabot, mindenre emlékezünk, újra játszhatjuk a MÁRIA MUSICALT!"
Éljen, így legyen! Erre bíztatok szeretettel mindenkit!
Üdvözlettel,
Márk
2009. február. 1. vasárnap
Tartalom
2009. február 2., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
1 megjegyzés:
Köszi, Orsi, a szerkesztésért! Veronka
Megjegyzés küldése